Hur tänker resande och de som bestämmer?

När jag 25/4 2012 var på dialogmöte om kollektivtrafik tillsammans med Region Halland fick jag veta att deras strategi för att nå målen med antalet nya resande var att minska restiden bland annat genom att minska antalet hållplatser.

Eftersom jag inte har särskilt långt att åka med bussen ser jag avståndet till hållplatsen som ett större problem. Samma tankeskillnad som finns mellan mig och Region Halland verkar nu också finnas mellan boende i Veberöd och Skånetrafik.

Läs och fundera: Skånskan.se och Skånska Dagbladet.

Vidare kan ni hitta Region Hallands kollektivtrafikplan här.

Om sandlyckan

Här skriver jag ner tankar om vad som händer omkring mig. Det pågår massor av icke-fungerande debatter som inte leder någonvart och här kommer försöka titta på några av dessa ämnen på sätt som inte görs på så många andra ställen. Jag ska försöka lyfta fram saker som tycks ha förbisetts.
Det här inlägget postades i kollektivtrafik, samhälle och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hur tänker resande och de som bestämmer?

  1. Oskar Jalkevik skriver:

    Det måste förstås vara rim och reson, men nog finns det många exempel på hållplatser som ligger onödigt nära varandra. Minskad restid är också viktigt.

    • sandlyckan skriver:

      Givetvis är det så. Min erfarenhet säger att det ändå är i dialogen det brister. Så var det på mitt möte och så anar jag det är även i Veberöd. Ingen ömsesidig förståelse, så att säga.

Kommentera

