Listor som visar inflytande – bra eller inte?

När jag idag gick igenom mitt Twitter-flöde med Sveriges riksdagspolitiker stötte jag på följande tweet av SDs Kent Ekeroth.

20120418-231301.jpg

Eftersom jag ofta vill ifrågasätta saker som verkar tveksamma stöter jag mer än gärna på uttalanden från denne man. Jag har vid några tillfällen bett att få förklarat vad han menar men har aldrig fått något svar. Jag bestämde mig nu för att söka vidare lite granna.

Till en början förfasades jag över hur en politiker som aldrig svarar på tilltal och endast följer 7 personer på Twitter kan hamna på 20 plats över landets mest digitalt inflytelserika. Jag följde länken för att läsa mer och kunde snabbt se följande:

20120418-232154.jpg

För att jämföra med mig själv så har jag enligt Klout faktiskt större inflytande än Kent.

20120418-232917.jpg

Vad det säger vet jag inte men jag vill bara säga att dessa listor ger en skev bild av inflytande och makt. Tänk på vad ni hör och läser och rösta på mig i nästa val!

Edit 120419:
Jag har faktiskt fått svar på en tweet som jag skickade och det är värt att lyfta fram

Nu väntar jag på eventuellt nytt svar på mina kommentarer. Självklart blev det sådana eftersom jag klart och tydligt buntas ihop med de som slänger sig med floskler.

Om sandlyckan

Här skriver jag ner tankar om vad som händer omkring mig. Det pågår massor av icke-fungerande debatter som inte leder någonvart och här kommer försöka titta på några av dessa ämnen på sätt som inte görs på så många andra ställen. Jag ska försöka lyfta fram saker som tycks ha förbisetts.
Det här inlägget postades i samhälle och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

