Kampen om makten

Dagen bjuder på sol och måttlig vind. Det är veckan före jul och marken är fortfarande bar. Vi stiger in på huvudkontoret för ett informationsmöte och min vän och kollega sticker upp sin telefon under näsan på mig. Han ler lite självgott och skrockar tyst. Jag har koncentrationen på annat håll och lägger ingen större vikt vid det inträffade.

Jag sätter mig ner vid min dator på kontoret och kollar telefonen. En ikon visar att jag har ett inkommet tweet. Jag klickar mig fram och fylls genast av förundran över den digitala tidsåldern när jag förstår orsaken till vännens tidigare utspel.

I lost my Mayorship!

Om sandlyckan

Här skriver jag ner tankar om vad som händer omkring mig. Det pågår massor av icke-fungerande debatter som inte leder någonvart och här kommer försöka titta på några av dessa ämnen på sätt som inte görs på så många andra ställen. Jag ska försöka lyfta fram saker som tycks ha förbisetts.
Det här inlägget postades i information, sociala medier, Twitter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

