Vad vi gör är viktigt för någon

Om bara några dagar är det 22år sedan min mamma dog. Jag har alltså levt längre utan henne än med och det känns oftast helt okej. Jag kommer dock aldrig kunna tänka på henne utan att bli sentimental men jag har ett liv till vardags och ett bra sådant. Det värmer.

När nu Musikhjälpen sänder för fullt från glasburen i Göteborg dras mina tankar till de som har det sämre än jag och kanske behöver hjälp.

Skänk en slant till nåt ni tror på. Dela med er av er kärlek till fler än ni brukar. Ge av er tid till någon annan än dig själv. Var snäll. Gör nåt bra.

Det är alltid någon som blir glad.

Om sandlyckan

Här skriver jag ner tankar om vad som händer omkring mig. Det pågår massor av icke-fungerande debatter som inte leder någonvart och här kommer försöka titta på några av dessa ämnen på sätt som inte görs på så många andra ställen. Jag ska försöka lyfta fram saker som tycks ha förbisetts.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

